Wij hebben een kurkvloer destijds gekocht bij Parketmeester in Harderwijk. We zijn niet tevreden en hebben een officiele klacht ingediend. Hieronder treft u de klacht brief aan en de e-mail wisseling aan. Wij zijn niet tevreden met de service en het product wat ze bieden.
Geachte meneer / mevrouw,
Toen wij ons huis kochten in februari 2007 lag er een vloer in van kurk, gelegd door Parketmeester Harderwijk. Voordat wij in het huis trokken hebben we de kurkvloer laten ontvetten en lakken met twee laklagen, zodat we ons jaren geen zorgen hoefden te maken over de vloer.
Het tegendeel bleek waar, omdat na een jaar de laklaag losliet met schilfertjes. Omdat er kleine kinderen in ons huis wonen en laklagen niet handig zijn om op te eten, hebben we met de toenmalige eigenaar, G.K., besloten om een nieuwe vloer te laten leggen door parketmeester Harderwijk.
Dit is gebeurd in de zomer van 2009 en er is toen 40 m3 Eco cork Linn Moon incl schuren, leggen, lijmen en lakken in onze woonkamer gelegd voor ruim 3000 euro.
Na een jaar begonnen de naden van de kurk op sommige plekken te slijten. Ons werd geadviseerd om vaker te polishen. Zo gezegd zo gedaan, maar het hielp niet. Na een melding, kwam iemand van Parketmeester Harderwijk weer bij ons thuis en kregen we een soort type-x mee om de slijtplekken die in de kurklaag kwamen aan te stippen. Dat doen we nu, maar de slijtage wordt alsmaar erger en de vloer krijgt steeds meer stipjes.
Toen we het huis kochten, waren we tevreden over de (eigenschappen van de) kurkvloer, totdat de laklaag losliet, vandaar dat we opnieuw kozen voor kurk. Ik heb nu spijt als haren op mijn hoofd van de keuze toen. Waar een vloer plezier en genot mag geven, erger ik me dagelijks. Des te meer omdat ik bij een hoogstaande vloeren specialist een kwaliteitsproduct koop en ik verwacht dat een nieuwe kurkvloer minimaal vijftien jaar lang mee gaat.
Na het te lang te hebben aangezien en ik vele stille ergernissen had, besloot ik in de zomer van 2014 naar Harderwijk te gaan om daar mijn mondeling over mijn ontevredenheid te vertellen en een klacht neer te leggen. Het bleek dat Parketmeester Harderwijk van eigenaar was gewisseld. De zaak was niet meer van GK, maar van E.B.
Vandaag, ruim een maand na het indienen van de klacht en enkele herhalingen van mijn kant, verneem ik van E.B., dat ik het beste via jullie een ‘officiële klacht’ kan indienen. Hij geeft aan dat Parketmeester Harderwijk een nieuw KvK nummer heeft en op 0-begint.
Bij deze wil ik mijn klacht neerleggen en ik hoop op een spoedige afhandeling daarvan. Ik sta open voor een gesprek bij ons thuis, zodat jullie ook de vloer zelf kunnen beoordelen.
Na een maand kreeg ik deze melding terug:
Uw schrijven d.d. 19 september 2014 aangaande een klacht op uw kurkvloer hebben wij bestudeerd en komen aan de hand van verkregen informatie en foto’s tot de volgende conclusie: De kurkvloer is niet of althans niet op de juiste wijze onderhouden waardoor er slijtage plekken zijn ontstaan, hetgeen ook duidelijk zichtbaar is op de foto’s. De garantietermijn op de laklaag betreft conform artikel 6 lid d één jaar tegen doorslijten, als de juiste onderhoudsadviezen zijn opgevolgd conform lid e. Aangezien aan beide voorwaarden niet is voldaan, kunt u geen aanspraak meer maken op de garantie. Op uw verzoek willen wij, als service naar u toe, de fabrikant van de kurklak vragen u een vrijblijvend advies voor herstel te geven waarvoor hij de vloer dan zal komen inspecteren.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,
Ik schreef terug:
Dank voor je reactie terug met betrekking tot mijn klacht. Ik ben het echter niet eens met uw conclusie en ben benieuwd wat voor bronnen u heeft geraadpleegd. Het lijkt mij logisch om eens bij ons thuis de vloer te komen bekijken voordat u een conclusie trekt n.a.v. een brief en foto’s.
Ik ben benieuwd waardoor u tot de conclusie komt dat wij de kurkvloer niet goed onderhouden hebben. Wij hebben de adviezen van de toenmalige parketmeester opgevolgd en wekelijks de vloer geboend en de frequentie van de polish opgevoerd naar aanleiding van zijn advies, dat hielp echter niet veel en de slijtage bleef doorgaan. Daar is hij zelf getuige van geweest en is minimaal twee keer bij ons over de vloer geweest, vanwege de klachten. Daarnaast is de laklaag is niet zo zeer aan het doorslijten, de tegels zelf zijn op de randen aan het doorslijten.
Wat u betreft is de klacht waarschijnlijk ‘verholpen’, wat mij betreft ben ik het niet met uw bevindingen eens en ik nodig u uit om in gesprek te gaan over de vloer bij ons thuis.
Daarnaast willen we ook graag in gesprek gaan met de fabrikant van de kurkvloer over mogelijke herstel. Hij kan met ondergetekende met mij contact opnemen.
Ik kreeg weer een reactie terug:
Geachte heer, mevrouw, Wij hebben een verzoek bij de leverancier van de lak (UrsaPaint) neergelegd om een afspraak met u te maken om de vloer te komen bekijken. Hij zal contact met u opnemen om een afspraak in te plannen. Wij zullen de terugkoppeling van UrsaPaint afwachten. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Tot zover hebben we nog geen meneer gezien die onze vloer komt inspecteren. We zijn dan ook wel behoorlijk teleurgesteld in de parketmeester (Harderwijk).