Met een GAiN-actie zijn er ruim 2000 mailadressen op papieren kaartjes binnen gehaald. Das heel mooi, maar wat doe je vervolgens met die adressen om die te verwerken tot een bruikbaar datasheet voor je mailing?! Hierbij een inzicht waar ik mee bezig ben…

  1. Eerst klop je de gegevens in het Excel met aparte kolommen voor: voornaam, achternaam, e-mailadres, tweede mailadres (als de ander onleesbaar is) dag van het invullen en een uniek volgnummer.
  2. Je maakt een aparte campagne aan voor de testnieuwsbrief.
  3. Je stuurt een klein percentage een soort van (test)e-mail en kijkt of het werkt en loopt voordat je de e-mail bom de deur uit doet.
  4. Daarna ga je de mail analyseren met de statistieken en kijkt wat de verbeterpunten zijn en past deze aan.
  5. Je stuurt via outlook een mail naar de onduidelijke adressen en de mails die terugkomen haal je uit de lijst.
  6. Via excel ga je de lijst helemaal (handmatig) langs en filtert de dubbele mailadressen eruit.
  7. Als dat allemaal achter de rug is heb je waarschijnlijk een schone lijst en kan de mailing verstuurd worden.

Tot slot nog een aantal geinige mailadressen die ik tegenkwam qua naam: pluk-de-dag, @waaromleefje.nl, maartjeapestaartje, iloveshoppen, im—here, zonzeezandvakantie, love_god_above_all, joh14vers36, joh3vers16 (horen bij elkaar), eendjemeer, thirza.thirsty, anje_smile, korfbalfan, milou_my_doggy, jansjelachebekkie, lachsmurfin, Mickey4u2, miss-hannibal, art_the_beloved (hoge eigendunk?!) koen_meloen

Één reactie op “Wat doe je met 2000 mailadressen”

Reageren