Deze sterke slogan is mij altijd bijgebleven. Dat zie je bijvoorbeeld aan een mislukt Kopenhagen. Het gaat om gedrag en gemak. Eerder schreef ik al een artikel in de krant over de opk-containers. Ik ben blij met de afvalscheiding. Maar het gaat al bij het produceren en aannemen van afvalverpakkingen, folders ed. Aboneer je op digitale nieuwsbrieven en plak een mooie sticker op de brievenbus: Als jij geen reclame verspreidt, hak ik je vingers niet af.

Laatst was de telefoongids negatief in het nieuws: Uit een onderzoek van Kassa blijkt dat zestig procent van de Nederlanders geen behoefte heeft aan de papieren versie van de Gids. Eenderde gooit het exemplaar zelfs meteen bij het oud papier. Reden is dat het tegenwoordig makkelijk is om een telefoonnummer via internet op te zoeken. (…) In Nederland zorgen de zeven miljoen Telefoongidsen een half procent van het totale vaderlandse papierverbruik.

Hoewel ik me al had afgemeld kreeg ik em alsnog. Grrrr. Ik heb me opnieuw afgemeld: Jij hebt toch ook internet? Neem de moeite en meld je af! of via www.stopdetelefoongids.nl

Reageren